Groninger Museum beveiligt proactief
Arjen van der Leest, hoofd beveiliging Groninger museum, vertelt hoe hij de verandering van reactief naar proactief heeft ervaren. Binnen het Groninger Museum leefde de vraag: 'hoe zorgen wij er voor dat re-actief reageren omgezet wordt in pro-actief reageren en handelen? En hoe kunnen wij dit inzetten ten behoeve van het op een klantvriendelijke en klantgerichte wijze beveiligen van onze organisatie?'
Opleidingen van SoSecure
De opleidingen die aan onze vraag beantwoordde vonden wij bij SoSecure. De door hen aangeboden opleidingen sloot aan bij onze wens om de medewerkers van de afdeling Beveiliging op een pro-actieve en daarmee klantvriendelijke en klantgerichte manier te laten werken.
De medewerkers van de afdeling Beveiliging hebben de opleiding Beveiliger Plus gevolgd en de leidinggevenden de opleiding Predictive Profiling. Wij zijn zeer trots om te melden dat alle medewerkers de opleiding met goed gevolg hebben afgesloten.
Elke dag toepasbaar in de praktijk
Het geleerde wordt nu volop in de dagelijkse praktijk gebracht. De opleidingen leveren een duidelijk bijdrage aan de veranderingen die nu zichtbaar worden. Door meer pro-actief te reageren en te handelen vindt er meer, maar zeker ook een waardevoller, contact plaats met de bezoeker. Gebleken is dat de contactmomenten met de bezoeker door beide, zowel de medewerker als de bezoeker, als positief worden ervaren. Tevens leidt deze pro-actieve manier van werken tot een vermindering van het aantal negatieve situaties. Dit is een belangrijk gevolg van het op deze wijze werken en het mag dan ook niet onbenoemd blijven.
RED TEAMING
Wij bedanken de docenten van SoSecure voor het verzorgen van de opleidingen en het zorgdragen voor de begeleiding na afronding van de opleiding door middel van red teaming en het geven van feedback.
Arjan van der Leest namens de afdeling Beveiliging van het Groninger Museum